fredag, januar 16, 2009

Du er verdig

Denne lovsangen skrev jeg i høst, jeg hadde lenge tenkt på om jeg var verdig den oppgaven å skrive sanger til Gud, lille meg som ikke har gjort noe for å fortjene den oppgaven, eller gaven om du vil. Men det gikk opp for meg etterhvert at Gud har gjort meg verdig, og det er jo bare helt herlig. Mange av dere som leser her har sikkert hørt denne låta før, men jeg håper uansett dere vil ta dere tid til å høre på den, og at den kan være med på å fortelle dere at Gud har gjort dere verdige, og han elsker dere. Han døde for deg, og vil følge det gjennom alt her i livet, i motgang og i medgang. Og nemlig derfor skal vi gi han takk, pris og ære.




Du er verdig.


Gud Du er den eneste som er konge på vår jord


Alt Du skaper det omgir oss, i Ditt hjerte får vi bo


Hos Deg kan vi hvile oss, vi kan gråte, juble, le


Du vil velsigne og gi fred.


-----


Gud Du eier all lovsang,


Du er hellig Du er ren


Mine synder ble vasket bort, mens Du var den som led


Er jeg verdig den kjærlighet med de feilene jeg gjør


Gud jeg spør, er jeg verdig?


-----



Min verdighet, takknemlighet, min kjærlighet.


Til Deg Gud


-----


Gud Du eier all lovsang


Du er hellig Du er ren


Mine synder ble vasket bort, mens Du var den som led


Er jeg verdig den kjærlighet med de feilene jeg gjør


Du har sagt, jeg er verdig.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Syns denne sangen er helt rå.. Får så frysning når du endrer til "Du har sagt jeg er verdig"!

Jeg liker det faktum at jeg pusha deg litt for å få legge ut sangen din på min blogg har ført til at du endelig legger ut sanger du skriver. De er til stor inspirasjon, og du skal ha litt ære du også - for at du lar Gud bruke deg!

Stor klem fra meg :)

Anonym sa...

GULL Eli Anne! GULL! Jeg er sikker på jeg sa det meste på bloggen til Samuel, så.. ;)

(i dag er det fredag!!)

Mari sa...

:) nydelig, som alle de andre. Det er virkelig helt fantastisk at Gud bruker deg på den måten. All ære til dere begge!

Stor klem

Maggie sa...

Fantastisk.
Tusen takk!
Klem Margrethe

Anonym sa...

du er god, Eli Anne... det er en utrolig UTROLIG fin sang!

- mange klemmer fra Maren (:

Anonym sa...

Hei Eli Anne! Du kjenner ikke meg, men jeg fikk lyst til å kommentere sangen. Jeg kom tilfeldigvis over din side da jeg søkte på en annen sang kalt "du er verdig".

HELT NYDELIG! Fin melodi og pianoføring, sangbar, enkel tekst som likevel taler sannhet. Ja, du har talent og må bruke denne gaven med frimodighet!

Lykke til videre!
Gud velsigne deg:)

Klem fra din nye fan, Ingeborg :o)