fredag, desember 19, 2008

En ny sang...

Her en en ny lovsang jeg har lagd, forkjøla i stemmen her... Men det er ikke det som betyr noe :D Håper dere liker denne også, gi meg gjerne en tilbakemelding!


Jeg må bare fortelle litt om min bakgrunn når det gjelder dette å lage musikk. Jeg har så lenge jeg kan huske være lidenskaplig interessert i musikk, noe de fleste av dere som leser her helt sikkert har skjønt:D Men det å skrive sanger er noe jeg aldri har fått til. Jeg har gått på Ansgarskolen i Kristiansand, og der tok jeg musikk grunnfag, litt mens jeg gikk på bibelskolen der og resten på høyskolen der etterpå. På bibelskolen hadde vi en oppgave i Arrangering og komponering som var å lage en sang, og spille den inn i studio, det gikkk utrolig dårlig for meg. jeg fikk det rett og slett ikke til, og resultatet ble der etter, en ELENDIG sang som sensoren mente minnet litt om "last christmas". Etter det ga jeg på en måte litt opp å skrive sanger, men har alltid bedt til Gud om at jeg en dag skulle få det til... Og en kveld skjedde det, en melodi kom ned i hodet mitt, jeg satt meg ved pianoet og jamen ble det en sang ut av det. Etter denne dagen har det bare kommet flere og flere sanger til meg, og jeg ELSKER det. Jeg elsker å kunne skrive musikk til Guds ære! Det er en gave jeg har fått som jeg sette uendelig stor pris på.

15 kommentarer:

Anonym sa...

<3

det ble veldig bra Eli Anne!! Og jeg sier igjen....jeg bryr meg ikke om den forkjøla stemmen..det duger supert uansett!

Når får jeg CD'en, så jeg kan dele med resten av verden!? :D

malena sa...

Så nydelig, Eli Anne! Keep up the good work! Gud kan bruke deg, og du er verdifull=)

*klem*

Mari sa...

jeg virkelig digger dette, eli anne. skjønner ikke åssen du får det til. test går lissom greit å dikte på det første verset og et refreng, men så kommer melodien og da kommer jeg bare inn på en annen kjent sang.. haha..

du er rå! og den sangen var fin. jeg tar meg selv i å sitte å digge til den og prøve å finne annenstemme. hehe.. der ser du. jeg gleder meg til cd'en din kommer! jeg kjøper mange! =)

gud velsigne deg!

Anonym sa...

deilig! musikk og melodi som kan enkelt læres i tillegg til et bra innhold!! Likte den svært godt!! :D

Anonym sa...

hei jeg hermer litt etter deg.. lager en blogg med sangene mine.. men fyti tar jo en eveighet å laste opp sangene... skjer med det??!!.. du er flink:D

katrine sa...

Elihu du er så flink! Liker sangene dine veldig godt. Får lyst til å høre de med fullt komp:)

rockekua sa...

Mariann: Takk for hjelpa må jeg jo si:D Er utrolig digg å kunne ringe deg seint på natta når jeg trenger noen råd:D
DU ER GULL!
Og tusen takk, er godt å høre at du liker stemmen min;) koselig at folk setter pris på det jeg har å komme meg... det er jo ikke så mye, men noe er det jo!

Malena: Tusen takk, jeg skal gjøre så godt jeg kan og med Gud på laget kan det godt hende det kommer flere sanger vettu:D

Mari:Mari Mari Mari. Dine kommentarer varmer noe VELDIG! Jeg setter utrolig stor pris på di! Og når jeg får melding av deg og du sier du sitter å hørere på cden min blir jeg varm i hjertet! Det er fantastisk å høre at du liker det jeg har å komme meg! Gud velsigne deg!

Lervåg: TAKK! og takk for en utrolig koselig melding på msn:D

Oddypoddy: Kult at du "hermer" litt etter meg! jeg gleder meg til å høre sangene dine! Du er go!

Katrine: SOLSTRÅLA mi! takk skal du ha, jeg har en drøm om å få spilt det inn med fult komp!! Det hadde vært fantastisk:D

Og til dere alle som spør og har spurt om når dette kommer ut på cd: Jeg har en drøm om å få med meg noen folk som kan litt i studio, og kanskje ta en tur på ansgar å få spilt inn sangene mine, det hadde vært utrolig gøy!
Så studio skal jeg alltids klare å fikse, men som sagt trenger jeg noen kunnskapsfulle hjelpere med meg:D

Anonym sa...

hvor lang tid tar det for deg å laste opp en sang?

rockekua sa...

Oddypoddy: Når jeg laster opp videoene tar det kanskje 20 min! Men husk at videoene ikke kan være større enn 100MB!

Anonym sa...

åssen finner jeg ut hva 100 m.. greier er da?

rockekua sa...

Jeg vil tro bloggen sier i fra om den er for stor!Men det er bare å sjekke hvor mye plass videoen tar lissom!

madeleine sa...

Kjempefint, Eli Anne. Jeg blir så utrolig imponert av hvor fokusert du er, og hvor fine sangene dine er... Ble liksom så mye mer levende når jeg fikk melodien, og ikke bare teksten.

-Madeleine

Anonym sa...

her er sangen! jeg ELSKER den, Eli Anne! :D
- Maren! (:

karen elise sa...

Jeg elsker denne sangen Elihu!!! :D

Takk for at du ville lære den til oss når vi var i Froland!

Klem fra Karen Elise:)

rockekua sa...

:D :D så gøy at du likte den! :D :D