torsdag, desember 11, 2008

Å spre velsignelse!

Det nærmer seg jul, alle stresser med julegaver og julebakst... Men det er så mange der ute vi ikke ser, vi ser de velstående menneskene som treasker rundt i butikker og kjøpesenter for å finne den perfekte gaven som de kan legge under juletreet.
Her om dagen var jeg rundt å kikket litt på julegaver, og da la jeg merke til en mann som stå der med "bøtta" si, han var fra frelsesarmeèn, jeg gikk henn og putta noen kroner i "bøtta" og tilbake fikk jeg et godt smil og et hjertelig tusen takk. Det smilet der ga meg en god følelse inni meg. Her kommer jeg som har alt jeg trenger og gir en liten oppmerksomhet til dette menneske, og han gjør dagen min utrolig mye bedre. Jeg skriver ikke dette fordi jeg vil skryte av at jeg er så flink til å gi til folk som samler inn penger på gata, men jeg skriver det fordi jeg tror vi er så utrolig mange som burde stoppe litt opp, og tenke på hvem som virkelig trenger litt ekstra nå når jule nærmer seg. det handler om å spre litt velsignelse. Gi av det vi har til de som ikke har så mye.
Hver julaften spiller og synger jeg på et gamlehjem, det er ikke mange av de gamle som hører på det jeg synger, fordi de pfte bare sitter i sin egen verden, men samtidig så gir de en tilbake melding hver gang, en tilbakemelding som sier at de er så utrolig takknemlige for at noen tenker på den, og kommer innom den for å spre litt glede i juletiden. Og dette er noe av det viktigste for meg å gjøre i jula, og trå opp på gammlehjemmet for å spre litt at Guds kjærlighet til de som ofte er ensomme og alene, og som savner noen i juletidene. Det koster så lite for meg å gjøre dette, og det betyr så utrolig mye for dem at jeg gjør det.
Jeg vil oppfordre dere alle til å spre flere smil og velsignelser folkens. Et smil kan bety mere enn du aner, og en hilsen eller en liten gave til noen som trenger det mere enn oss sprer takknemlighet og glede, både for giver og mottaker.
Gud vil vi skal dele, dele og spre hans glede og kjærlighet.
GOD JUL!:D

3 kommentarer:

Mari sa...

jeg sitter her med tårer i øynene, eli anne. veldig bra skrevet! selv om jeg så veldig godt vet det, er det så lett å glemme bort..

rockekua sa...

Mari: Tusen takk, dette er virklig noe man fort kan glemme! Var derfor jeg tenkte det var en fin ting å minne folk på!

Samuel sa...

Nydelig..

Å spre sin indre glede videre er en av de varmeste gavene man kan gi, og det beste ved det er at selv fremmede kan få og ta imot en slik gave - og vil kanskje ende opp med å gi den videre til neste person de ser.

Små oppmerksomheter kan bety utrolig mye.

Bra at du tok opp dette!