lørdag, desember 27, 2008

Til ære for Gud!

Jeg har alltid sagt at når jeg lager sanger skal Gud ha æren, fordi jeg mener at det er noe jeg får fra Gud. Dette er forsåvidt sant, men en klok mann fortalte meg noe som fikk meg til å tenke. Det Gud lager er på mange måter noe man ikke kan gi negative kommentarer...
Hvis dere skjønner greia, man setter ikke spørsmplstegn ved noe Gud har lagd. Det Gud sier og lager er litt "endelig", om du ser bildet mitt?
Så mange vil kanskje si at det å si at Gud lager musikk dirrekte gjennom meg blir litt feil. Jeg mener selvfølgelig at Gud lager musikken gjennom meg, men det er jo et mellompunkt mellom Gud og menneskene her, nemlig MEG. Og mennesker kan gjøre feil, jeg kan gjøre feil, og alt jeg lager er ikke perfekt. Henger du med? Altså om jeg sier at det jeg lager er dirrekte fra Gud, sier jeg at det jeg lager er perfekt...
Det jeg prøver å si at jeg her etter vil si at musikken min er lagd til ære for Gud, men også selvfølglig med Gud på laget når jeg lager det jeg lager.
For uten gaven fra Gud hadde jeg ikke klart det, og det jeg lager lager jeg til hans ære.
Håper dere skjønner poenget her.
Ble utrolig mye surr her, håper dere får noe ut av alle disse orda her!

10 kommentarer:

Samuel sa...

La meg forsøke å tolke;

Du sier altså at det Gud lager er perfekt, mens det du lager kan ha uperfektheter siden du kun er menneske.

Dermed er det ikke Gud som har lagd musikken din, men han har inspirert deg og du har gjort ditt beste ut fra det? Og at det er til hans ære!

Ble litt surr, men tror jeg fikk med meg hovedpoenget :)

rockekua sa...

Ja, det er ca det jeg sier.
Det eneste jeg vil legge til i tolkningen din her er at Gud legger musikken ned i meg, eller ja kanskje som du sier inspirrasjonen til å lage den. uten inspirrasjonen hadde jeg ikke klart å lage noe som helst.
Ble litt vanskelig det her.
Det jeg vil frem til er vel egentlig at i det jeg sier at Gud har lagd denne sangen gjennom meg, og han skal ha all æren for det, sier jeg på en måte at dette er Gud sitt verk, og det bør du da ikke krittisere eller stille spørsmålstegn ved...! er du med?

Samuel sa...

Aah, så du sier på en måte at sangene dine er "perfekte", siden Gud har lagt dem i deg?

Da tror jeg at jeg stiller meg i kategorien "uenig". Ikke fordi jeg syns sangene dine er dårlige (det er de ikke), men fordi jeg tror vi som mennesker er feilbarlige og dermed ikke alltid får med oss hele poenget.

Dermed kan vi feiltolke og potensielt gjøre noe litt annerledes enn hva Gud ville.

Jeg har hørt bøttevis av kristne sanger som garantert er inspirerte, men som jeg allikevel stiller spørsmåltegn ved.

rockekua sa...

Det er akkurat det jeg ikke sier! Jeg sier at sangene mine IKKE er perfekte, og jeg vil at folk skal stille spørsmålstegn ved dem!
Nemlig fordi jeg kan feiltolke det Gud legger i meg.
Så du hadde vel igrunn skjønt det når du skrev den første kommentaren din:D
Nemlig, Gud inspirrerer meg, og jeg produserer noe som jeg vil at folk skal stille spørsmålstegn ved, fordi de er ikke perfekte!!

Samuel sa...

Jepp, men da forvirra du meg med kommentaren din bare ;)

WE AGREE!! *WIIIE, FEST I HIMMELEN!!!*

:P

rockekua sa...

JOHO!!! vi er enige! og det er jo ikke dårlig! :D

Samuel sa...

Legg for øvrig merke til hvor mange likhetstrekk profilbildene våre har :)

rockekua sa...

ja, det har jeg faktisk aldri tenkt på før:D vittig!

Anonym sa...

KOS på deg.

Hilsen en stor bjørn med alt for lite forstand.

rockekua sa...

Hei du store bjørn med lite forstand, hvem er du? :D