onsdag, oktober 29, 2008

Gud er rett og slett FANTASTISK!!!

Denne kvelden her har vært utrolig sterk for meg, Gud har brukt meg på en helt ny måte, og jeg er i sjokk eller i en tilstand jeg ikke helt klarer å sette ord på. Er utrolig sliten, samtidig som jeg er kjempe glad og har lyst til å grine, ikke triste tårer, men takknemlige og gode tårer. Vanskelig å beskrive.
Det har vært lovsangskveld på misjonskirka i kveld, jeg var med i lovsangsteamet og skulle også som jeg har skrevet tidligere synge en sang der som jeg har skrevet selv. Det er utrolig spennende å synge noe man har laget selv, man håper at det du har lagd blir likt, og er på en måte "redd" for at folk syns den er teit, eller at teksten er dum eller noe i den duren! Men jeg hadde blitt spurt av Linn som jeg hadde vist den til tidligere om jeg ville synge den der. Og jeg sa ja, litt før jeg hadde tenkt meg om, men kunne jo ikke trekke meg.
Linn mente at teksten passen så godt til talen hennes, så jeg kjørte på!
Hadde øvd inn sangen med bandet, men følte aldri at den satt 100prosent.
Jeg fant ut at nå får det bare stå til, og ba masse til Gud om at dette måtte bli bra, at han måtte ha sangen i sine hender, og synge den gjennom meg.
Jeg sang, og bandet spilte akkurat sånn jeg ville de skulle spille, det ble rett og slett FANTASTISK! Mange kom til meg etterpå å sa at sangen talte rett til hjertet deres.

Jeg begynte å grine med en gang jeg var ferdig med å synge, og tilbakemeldingene som kom fikk meg bare til å grine mere, og mere.. Jeg har virkelig lagd en sang som talte til folk! Gud har lagt ned i meg en tekst og en melodi som han viste at ville tale til folk! Det er helt fantastisk å tenke på! JEG HAR IKKE ORD!

Når møtet var ferdig kom pastoren i kirka bort til meg, han ville ha et par ord med meg om den sangen jeg hadde lagd.
Han syns den var nydelig, og lurte på om jeg kunne komme i kirka en søndag å lære den til menigheten sånn at de kunne bruke den som lovsang der... HJELP!! tenkte jeg, hva er det som skjer nå? tenk at han vil bruke sangen Gud la ned i MEG som lovsang i Grimstad misjonskirke! Jeg er sjokkert, takknemlig, velsigna og lykkelig!
GUD ER GOD!!!

16 kommentarer:

Anonym sa...

så gøy :)
skulle vært der, jeg og..!! jeg vil og høre den en gang :D
- Maren (:

Anonym sa...

Jeg fikk aldri sagt det i går, men sangen din var rett og slett helt FANTASTISK! Gud har en så utrolig kul måte å gjøre ting på :) Jeg blir helt forundra gang på gang... Du er bra Eli Anne! :)

Klem fra Helene - "mat kjerringa!"

rockekua sa...

Maren: ja, det var utrolig gøy!
Du skal få høre den en dag vettu:D
Helene: TUSEN TAKK! ja, Gud er jo bare FANTASTISK!!

Roar Eikli sa...

Det er jo helt fantastisk! Goosebumbs her asså:)

rockekua sa...

roar: :D ja! det var en utrolig sterk opplevelse for meg:D

Anonym sa...

Hei hei:) har smug lest litt på sida di, du skriver så godt å så levende;)sangen du har laget er nydelig, hadde vært hyggelig å høre deg synge den en gang:) Driver med litt musikk selv, og er helt enig i hva du sier; musikk ER terapi!!!:) Hyggelig å gå i klasse med deg, du er et sprudlene vesen, helt fabelaktig! Økologisk klem fra Kaia;)

rockekua sa...

kaia: Så koselig at du leser her:D
setter utrolig pris på at du liker måten jeg skriver på:D og ja, hva skulle vi gjort uten musikk?:D
Økologisk danseklem fra med:D

The Pink-Lady! sa...

kjempedigg!! lykke til videre!! jeg får vel ta en utfordring å bruke de sangene jeg får og... de kommer ikke langt av å bare bli liggenede i en perm på rommet:P hehe bra jobba!

Anonym sa...

Så utrolig bra!Den sangen må jeg høre en gang. Savner deg veldig, Eli Anne!

Skal si du er ivirg på bloggen for tida, forresten.

VELDIG GLAD I DEG!!

Klem Katrine

Silje og Dan sa...

Wow, Eli Anne! Utrolig gøy å lese bloggene dine. Fantastisk å lese at du blir brukt av Gud på en sånn måte, og helt utrolig å "høre" din versjon av det som skjer, det er så ekte, så ydmykt og så fokusert! Jeg har virkelig mye å lære av deg! du er et stort forbilde for meg! Takk for at du er akkurat slik du er!

Klem!

rockekua sa...

Oddveig: Ta utfordringen, og vis folk hva Gud har lagd ned i deg!!!

Katrine: Ja, det var UTROLIG bra!!! du skal få høre sangen vettu! Her på bloggen går det unna vettu, her må man bare prøve å henge med i svingene! UTROLIG GLAD I DEG!

Vimsi: DU er HERLIG! takk for en nydelig kommentar:D

madeleine sa...

kjære vene, Eli Anne, jeg ble helt rørt her jeg sitter. så herlig å lese! så glad for deg! du er så bra!
og jeg smugleser her litt jeg også.

- Madeleine :)

rockekua sa...

Madeleine: Tusen takk, og veldig koselig at du er innom og smugleser litt her:D det liker jeg!

Samuel sa...

Jeg visste den sangen ville få stor betydning da jeg hørte den første gang - så jeg ble egentlig ikke overrasket :D

Men utrooolig gøy uansett! Gratulerer, min venn!

rockekua sa...

Samuel: Tusen takk! du er herlig!

Blir helt rørt av alle disse kommentarene jeg:D

Anonym sa...

åh, min venn, du er jo bare så skjønn! savner deg.. håper vi sees snart igjen altså, og at jeg får høre sangen din også! :) så bra at det gikk så bra med framføringen av den. Du er god! <3