mandag, oktober 13, 2008

Tanker...


Hvorfor er det sånn at enkelte ting bare suger all energien ut av meg?

Hvorfor kan jeg ikke bare være fornøyd med alt og alle, og hvofor kan ikke alle bare være glad i hverandre og være fornøyde med det, og med seg selv!?

Jeg er helt utslitt... praksis suger energien ut av meg, samme hvor fornøyd øvingslæreren er av meg og hvor gøy elevene syns det er når jeg underviser så blir jeg helt utslitt... selve undervisnings delen er kjempe gøy, men forberedelsene og tanken om hva øvingslærer vil si hvis jeg gjør noe galt tar helt knekken på meg! Det skal jo ikke være sånn, og jeg prøver å ikke tenke sånn, men får det ikke til... vil, vil, men får det ikke til!!!

Hvorfor kunne ikke jeg bare være en perosn som tok lett på alt, og brydde meg så mye om hva alle andre sier! misforstå meg rett, jeg står på mitt og mener ikke at andre styrer meg hele tiden.. men når det kommer til at folk skal kommentere ting jeg har lagd eller gjennomført blir jeg fryktelig fort såra og irritert. Hvorfor er jeg sånn? jeg kjenner mange som tilsynelatende ikke bryr seg så mye o andres mening, så lenge de er førnøyde med seg selv... hvorfor er ikke jeg en av di?

Hvis det var noen gang jeg hadde trengt en klem, så måtte det være nå!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sender deg en MEGA STOR klem!!!!!
Du er god og verdifull, vennen.Ogjeg er utrolig utrolig glad i deg!!!

rockekua sa...

TAKK!!:D jeg er veldig glad i deg Linn!

Samuel sa...

Da sender jeg deg en lang og varm klem, og håper det kan hjelpe..

Tror nok det er mange som tilsynelatende klarer seg superfint, men som kanskje bare har en fasade som ikke nødvendigvis alltid viser sannheten. Du skal heller være takknemlig for at ditt sinn rommer mangfoldet og variasjoner, framfor monoton glede. Jeg tror ofte det fører til et mer stabilt følelsesliv på sikt :)

Ønsker deg alt det beste, Eli Anne!

En lang klem fra meg til deg!

rockekua sa...

samuel: Tusen takk:D den varma virkelig!
Husker at læreren min på ansgar sa til meg en gang at jeg var enel å lese; hvis jeg hadde det bra var det ikke vanskelig å se det, og hadde jeg det litt drit, så var det ikke vanskelig å se det heller...! så følelsene mine ses like godt på utsiden som innsiden! nesten altid i hvertfall!