mandag, oktober 13, 2008

musikk...!

Musikk er terapi!
Musikk betyr utrolig mye for meg,
når jeg er trist, glad, eller bare sliten kan jeg sette på musikk og bare bli fylt av nydelige melodi linjer, sterke tekster eller fete akkorder.
DET ER NYDELIG!
En av de sangene jeg liker best, og som gir meg noe uansett hvordan humør jeg er i, er denne:


COME TO JESUS

Weak and wounded sinner
Lost and left to die
O, raise your head, for love is passing by

Come to Jesus
Come to Jesus
Come to Jesus and live!

Now your burden's lifted
And carried far away
And precious blood has washed away the stain,so

Sing to Jesus
Sing to Jesus
Sing to Jesus and live!

And like a newborn baby
Don't be afraid to crawl
And remember when you walk
Sometimes we fall...so

Fall on Jesus
Fall on Jesus
Fall on Jesus and live!

Sometimes the way is lonely
And steep and filled with pain
So if your sky is dark and pours the rain, then
Cry to Jesus
Cry to Jesus
Cry to Jesus and live!

O, and when the love spills over
And music fills the night
And when you can't contain your joy inside, then

Dance for Jesus
Dance for Jesus
Dance for Jesus and live!

And with your final heartbeat
Kiss the world goodbye
Then go in peace,
and laugh on Glory's side, and

Fly to Jesus
Fly to Jesus
Fly to Jesus and live!

Denne nydelige sangen er skrevet av Chris Rice, han er virkelig en dyktig artist, skriver nydelige sanger og synger fantastisk!
Når jeg hører denne sangen kan jeg hvile i troen på at Jesus er der for meg ALLTID!
Om jeg er glad eller trist, eller om hverdagen er tung.
Gud er min far og han elsker meg (og deg) uansett, og det klamrer jeg meg til!
AMEN
Har du en spesiell sang som betyr noe for deg?(jeg liker kommentarer på bloggen min)!

8 kommentarer:

Samuel sa...

Nydelig sang...

Selv liker jeg Homesick av Mercy Me - den gir meg den helt spesielle følelsen...

rockekua sa...

Homesick er også en veldig fin sang!:D
Den er skrevet opp i gode-sanger-boka mi :D

Anonym sa...

Jeg husker du sendte meg den sangen i Ecuador en gang jeg trengte den, da var det som om alt bare ble så mye enklere og bedre bare ved å høre den sangen en gang! Elsker den sangen rett og slett, den gjør så godt for alt:)
Veldig glad i deg og da snuppa mi!
Klem fra oslo berta di!

rockekua sa...

å du er så herlig min venn! gleder meg til å få deg hjem jeg nå!:D
den sangen er fantastink og sier så mye!!!!
Gud velsigne deg, du er god!

kari! sa...

DEN sangen er virkelig gull verdt. Love it!:)

Den passer virkelig uansett om dagen er topp eller dritt.

Nydelig sang!

Silje og Dan sa...

ååh! har du hørt Espen Samuelsen - I Himmelen? den betyr mye for meg... =) men ellers også MAAAAAANGE andre sanger som betyr sinnsykt mye.. er utrolig mange bra tekster der ute, og jeg har tydeligvis en hjerne som liker å komme opp med assosiasjoner, så jeg hører egentlig veldig mange kongesanger hele tiden:) litt ut av sammenhengen, men...

klem

rockekua sa...

Kari: Ja, den sangen passer alltid:D
NYDELIG!!!

Vimsi/Silje:
Det er virkelig et skattekammer av fina sanger der ute! Har ikke hørt den sangen, men skal prøve å finne den, og høre på den!

andre davik-kvam sa...

hei, Eli Anne, vi er et kristent ektepar på Sunnmøre. Vi bor i Ålesund og reiser rundt som sangevangelister.
Vi synest sia di er flott. Håper du kjenner til sangen " Jeg er velsigna " for det er du!!!

Vi har ei hjem,meside: www. fam-davik-kvam.net Se på den....
Gud velsigne deg...