torsdag, oktober 23, 2008

Sangen min...

Jeg har skrevet en sang. Det skjer ikke ofte!
Det skjer egentlig aldri, men nå har det skjedd...
Jeg skal synge denne sangen på misjonskirka neste onsdag, det blir spesielt.
Legger ut teksten her nå, det er en enkel, men veldig ærlig tekst.
Det er en bønn til Gud, om at Han skal være hele mitt liv, og vise meg veien jeg skal gå.
Dere får jo ikke et realistisk innblikk i hvordan sangen er ved å lese teksten, men samtidig er jo teksten viktig i en sang.
Vet ikke helt hva den skal hete, så jeg tar gladelig imot innspill når det gjelder tittel.

Med folede hender, jeg står her nå
Jeg retter mitt blikk, og vet du forstår
Hjertet mitt banker, en lengsel etter deg
Jeg vil du skal være min vei

ref.
Jesus her jeg står og tilber deg
Jeg åpner mitt hjerte, min bønn er til deg
Vis meg min vei og gjerning i deg
Jesus bli mitt liv

Når lyset er tent og du er meg nær
Jeg kjenner din varme og kjærlighet der
Og hjertet mitt sier at du er min Far
Jeg vil du skal være min vei

ref.
Jesus her jeg står og tilber deg
Jeg åpner mitt hjerte, min bønn er til deg
Vis meg min vei og gjerning i deg
Jesus bli mitt liv


Bro.
Din godhet og nåde er ferdiglagt for meg
Det du vil jeg skal gjøre er å elske deg
På korset der du hang, og døde for meg
Ga du evig liv til meg

ref.
Jesus her jeg står og tilber deg
Jeg åpner mitt hjerte, min bønn er til deg
Vis meg min vei og gjerning i deg
Jesus bli mitt liv

Med folede hender, jeg står her nå
Jeg retter mitt blikk og vet du forstår
Hjertet mitt banker, en lengsel etter deg
Jeg vil du skal være min vei

Mitt liv har jeg i deg.

Ja, det er altså min sang, hva syns du? (selv om du ikke har hørt melodien).
Hjelp meg å finn en tittel, er vanskelig å vite hva en sang skal hete...
Eller må jeg bare si at jeg liker å blogge, det er gøy... det er ENDA gøyere når folk kommenterer, for da vet jeg at folk leser det jeg skriver, og da gir det meg mere mening å skrive!
SÅ KOMMENTER GJERNE!!!(gjerne på tidligere innlegg også, ikke bare det nyeste!!)

21 kommentarer:

Ingeborg sa...

Så fin tekst, Eli Anne!! :)

rockekua sa...

tusen takk Ingeborg!:D

Anonym sa...

:D den er fantastisk!

tittel forslag:
- mitt liv, min vei, er i deg
eller noe? :)

glad i deg vennen! gleder meg en masse til å følge deg videre:D

Andrejazz sa...

Jeg leser. :-)
Og har for øvrig ingen forslag til tittel... ser ut som en fin sang, men melodien er jo en vesentlig del av det hele... :-)

rockekua sa...

Vianho: TAKK!:D "min vei" er et alternativ jeg også har vurdert:D
GLAD I DEG!!!
Andrejazz:Koselig å høre at du leser!!:D
Det er klart musikken har mye å si:D Absolutt, men håper den også er fin, du skal heller få høre den en gang vettu!

Anonym sa...

så flink du er Eli Anne!! kjempe fin:)
*AK*

rockekua sa...

AK: TUSEN TAKK!:D

The Pink-Lady! sa...

fatasktik fin sang:D Flink jente!!

rockekua sa...

Tusen takk Oddveig!:D du er skjønn!
KLEM

Anonym sa...

nydelig sang;)
deilig og hørenoe rett fra hjertet. you are wonderfull.
gud skapte deg virkelig fullkommen. i love you

Inger Hilde sa...

takk takk! :)
Konge adr.. hehe..
Og veldig fin sang :)

rockekua sa...

haha! adressa mi er jo tidenes mest cornye!!!:D
Men takk... koselig å høre at du likte sangen!

Anonym sa...

den var jo helt grei den eli anne....:) neida, syns den var veldig fin, gleder meg til å høre!
-oddemann som ikkje husker brukernavn og passord til bloggen sin

rockekua sa...

Oddemann: takk! hehe! derfor du ikke har oppdatert bloggen din på en stund asså! dårlig hukommelse!;)
Gleder meg til å være student med deg igjen jeg nå!

Anonym sa...

Helt utrolig vakker sang Eli:) jeg er jo en av de få heldige som har fått høre sangen, og jeg må bare si at den er helt fantastisk! Er ikke helt sikker på tittel, men - min vei/ mitt liv er noe jeg tror kunne passet!

Stor klem fra Eivind

rockekua sa...

Eivind du er god! JEg er GLAD i deg!
KLEMMER fra meg!

Dette er altså meg: sa...

Vettu, den gleder jeg meg masse til å høre på onsdag.. Takk for at du er til.. Verden trenger sånne som deg;)

rockekua sa...

Tusen hjertelig takk linn therese!:D du er god! KLEM

sirisinspirasjonsunivers sa...

Heisann Eli Anne :) Så nydelig teksten er! Du er så flink!
Jeg er ikke så kreativ med ord, så jeg har desverre ikke noe forslag til tittel... Men...
Jeg har sittet og lest litt i bloggen din her. Du har en helt enestående evne til å skildre opplevelser, og tanker på, som fenger meg veldig! Så jeg gleder meg til å komme tilbake hit å besøke bloggen din! :) Her med meg står alt bra til, jeg har begynt i ny jobb, og er veldig fornøyd! Det er deilig etter en periode arbeidsledig! Håper at du har det fint du og! Så flott å lese at du tar lærer utdannelse! Spennendes!! Masse lykke til videre! Store klemmer ifra Siri

rockekua sa...

siri: Så gøy å høre:D Håper du stikker innom her gang etter gang!
Jeg skal bli lærer vettu, er veldig spennende!:D

Anonym sa...

jesus bli mitt liv eller bli mitt liv.... tror kanskje at en av de kan passe bra...

flott å se at det ikke bare er praksis i hodet ditt som svirrer lengre...

hugs from praksis buddy;)