tirsdag, oktober 07, 2008

Praksis dag 2

Det å være i praksis er ikke bare bare... noen lærere er ofte veldig "firkantede" i sin tenkning... det jeg mener med det er at mange lærere mener at den måten di underviser på er den rette, og gjerne den ENESTE rette. Ikke alle lærere sier dette rett ut, men mange hinter det frem på en ondskapsfull måte! Min øvingslærer er desverre litt sånn, hun sier det ikke rett ut, emn når vi har veiledning kommenterer hun det vi har gjort på en VELDIG kritisk måte. Jeg skjønner at man skal lære når man er i praksis, men det er faktisk første gangen vi er ute i "lærer-ilden" og da mener jeg at øvingslærer bør være litt snille med oss.
Jeg har ikke undervist enda, jeg skal ut i ilden i morra, og har brukt hele dagen i dag på å froberede meg, bortsett fra et kort besøk hos men Pappa som har bursdag.
Men det jeg ville si var at selv om jeg ikke underviste og ble vurdert i dag, fikk jeg vondt i hjertet av å se hvordan mine med-studenter hadde det etter de hadde fått "dommen" om hvordan de hadde gjennomført undervisningen sin i dag.
Så jeg må si at jeg er veldig spent på hvordan øvingdlærer reagerer på opplegget mitt i morra, KRYSS FINGRENE ALLE SAMMEN!!!

Ingen kommentarer: